تغذیه و رژیم غذایی برای درمان هموروئید

اگر هموروئید داشته باشم چه باید بکنم؟ این سوالی است که ممکن است زمانی که با مشکل هموروئید مواجه شود و در اجابت مزاج دچار مشکل شود. البته بهتر است پیش از هرکاری با پزشک خود صحبت کنید تا بتواند بهترین روش ها را برای پیشگیری و بدتر شدن بیماری شما ارائه کند و از راهنمایی های او برای بهتر شدن استفاده کنید.

پزشک شما ممکن است توصیه کند که غذاهایی با فیبر زیاد بخورید . خوردن غذاهایی با فیبر بالا می تواند مدفوع را نرم تر کند  و می تواند به درمان و جلوگیری از هموروئید کمک کند. به خاطر داشته باشید آب آشامیدنی و سایر مایعات، مانند آب میوه و سوپ ها می توانند به درمان این  بیماری کمک کنند. از پزشک خود در مورد چگونگی مصرف روزانه مواد غذایی مناسب و مفید بر اساس سطح سلامتی و فعالیت و جایی که  زندگی می کنید سوال کنید تا بهتر بتوانید با این بیماری مواجه شوید.

دستورالعمل هایی برای بالابردن فیبر در تغذیه روزانه:

دستورالعمل های  از سال 2015 -2020  وجود دارد که بیماران را به مصرف فیبر بیشتر از 14 گرم در هر 1000 کالری  می کند. برای مثال، برای یک رژیم غذایی 2000 کالری، استفاده از فیبر در روز 28 گرم است.

مقدار فیبر در غذا بر روی برچسب تغذیه غذایی فهرست شده است. برخی از غذاهای غنی از فیبر در جدول زیر ذکر شده است که می تواند روند بیماری را کندتر و یا باعث بهبود بیماری شما شود پس برای بهبود خود سعی کنید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غذاهای غنی از فیبر

دانه ها

⅓ تا ¾ فنجان مواد سبوس دار ، آماده برای مصرف غلات   9.1-14.3 گرم

1-1¼ فنجان گندم ریز شده، آماده برای مصرف غلات        5.0-9.0 گرم

1/2 فنجان اسپاگتی کل گندم به همراه سبوس، پخته شده  3.2 گرم

1 فنجان سبوس ذرت     3.0 گرم

میوه ها

1 گلابی متوسط  با پوست      5.5 گرم

1 سیب متوسط  با پوست     4.4 گرم

½ فنجان تمشک            4.0 گرم

½ فنجان آلو                 3.8 گرم

سبزیجات

½ فنجان نخود سبز پخته شده    3.5-4.4 گرم

½ فنجان سبزیجات پخته شده ی فریز شده     4.0 گرم

 1عدد سیب زمینی متوسط  پخته شده با پوست    3.6 گرم

لوبیا

½ فنجان لوبیا  ی پاستا پخته شده         7.7 گرم

½ فنجان لوبیا، پخته شده          5.7 گرم

یک پزشک یا متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه غذاهای دارای فیبر زیاد  را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای بی نظیر آن ها در درمان بیماری خود استفاده کنید.

اگر من هموروئید داشته باشم باید از خوردن چه چیزهایی اجتناب کنم؟

با توجه به اینکه هموروئید شما به چه علتی ایجاد شده است درمان های آن نیز ممکن است متفاوت باشد. اگر هموروئید شما به علت یبوست مزمن ایجاد می شود سعی نکنید غذاهایی با فیبر کم یا بدون فیبر مصرف کنید. مواد غذایی مانند مواد خوراکی زیر را استفاده نکنید و از خوردن آن ها اجتناب کنید:

پنیر

چیپس

فست فود

بستنی

گوشت

غذاهای آماده شده مانند غذاهای فریز شده

غذاهای فرآوری شده، مانند هات داگ

مقاله های مشابه